Monday, March 3, 2014

Perbezaan Energizing Soy Protein Shaklee dengan soya jenama lain



Assalamualaikum & Selamat Sejahtera semua

Alhamdulillah sekarang kita dah masuk bulan Mac 2014. Pejam celik, pejam celik dah 2 bulan berlalu pada tahun 2014 ni kan….Bulan ni saya rasa sangat teruja okehhh. Kenapa??? Sebabnya bulan ni Shaklee buat promosi Beli 6 Percuma 1 Energizing Soy Protein (ESP). wahhhh sangat best okehh. 

ESP sememangnya suplemen kegemaran saya. Saya percaya ESP juga kegemaran ramai orang lain juga

Jadi hari ini saya nak berkongsi apakah keistimewaan & perbezaan produk soya keluaran Shaklee ini….Energizing Soy Protein (ESP)



Tahukah anda, Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Pengasingan protein yang pertama dicipta oleh Dr Shaklee pada awal 70-an. Sekarang banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr Shaklee telah lama mengetahui protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.


Energizing Soy Protein ini diiktiraf di seluruh dunia kerana mempunyai kajian klinikal yang sangat ektensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.

Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanyalah kacang soya jenis “non-GMO” (non-Genetically Modified Organism) dan diproses pada suhu yang rendah. Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Programme (IPP). Ini bagi memastikan kacang soya  bebas daripada pendedahan genetik, daripada benih sehingga pengeluarannya.

Selain itu cara pemprosesan kacang soya yang digunakan untuk membuat Energizing Soy Protein (ESP) ni juga adalah berbeza.  Soya tersebut dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones, genistein dan daidzein yang penting untuk membekalkan kita dengan kebaikan soya.

Sesetengah protein soya jenama lain diproses menggunakan alkohol. Apabila diproses menggunakan alkohol, banyak kesan buruk  berlaku. Antaranya, menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah yang lebih teruk, membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan.

Setiap satu canister ESP (850gram) dihasilkan daripada 30 kilogram kacang soya  non-GMO. Sebab itulah ESP boleh memberikan tenaga segera dan boleh bertahan lama.


Energizing Soy Protein keluaran Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia iaitu Histidine, Isoleucine, Leucine, Lysine, Methionine, Phenylalanine, Threonine, Tryptophan dan Valine. 9 asid amino ni diperlukan oleh badan tapi badan tidak dapat menghasilkan 9 asid amino tu. Sebab tu kita perlu minum ESP sebab ESP mengandungi semua asid amino tersebut.

Asid Amino?? Apa tu Asid Amino??

1) Protein terdiri daripada lebih 20 jenis asid amino yang setiap satunya  akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut kepada keperluan protein dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.

2) Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini kenali sebagai asid amino tidak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperoleh dari sumber makanan dikenali sebagai asid amino perlu. Energizing Soy Protein menyediakan semua asid amino tersebut iaitu Histidine, Isoleucine, Leucine, Lysine, Methionine, Phenylalanine, Threonine, Tryptophan dan Valine.



ESP juga diperkayakan dengan 5 sumber vitamin dan 5 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur.

Maklumat nutrisi pada canister ESP

ESP juga mengandungi Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39 sahaja. Jadi sangat sesuai untuk penghidap kencing manis. G.I. yang rendah melepaskan gula dalam sistem badan secara perlahan-lahan. Ini sangat penting tau. Sebabnya untuk kesihatan yang optimum, paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting.

Apa itu Indeks Glisemik (G.I)?? Kenapa ia sangat penting???

Indeks Glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan kesannya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang terurai dengan cepat mempunyai Indeks Glisemik yang tinggi manakala karbohidrat dengan  Indeks Glisemik yang rendah pula memecahkan gula secara perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan  dalam jangka masa panjang

Indeks Glisemik bagi ESP

Indeks Glisemik bagi makanan lain



Sekian sahaja perkongsian saya buat kali ini. Insyaallah saya akan berkongsi lebih banyak info berkenaan ESP pada bulan promosi yang sangat hebat ini.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Free consultation, Best  Price & Great Business Opportunities With Shaklee

Hubungi saya: 


Arinie Ghazali 
Shaklee Independent Distributor (ID : 892564) 
0137075966 (call, sms, whatsapp, wechat, telegram)
arinie.ghazali@gmail.com 

COD Musim Persekolahan : Johor Bahru---Taman Suria, Taman Sentosa, Taman Pelangi, Taman Sri Tebrau, Larkin, Kampung Melayu Majidee, Jusco Tebrau, Angsana Bandar Baru Uda.

COD Musim Cuti Sekolah : Kota Bharu, Tumpat, Kok Lanas, Ketereh, Mulong, Tunjong, Wakaf Bharu, Selising (Pasir Puteh)
 

0 comments:

Post a Comment